4 Ocak 2014 Cumartesi


Tava Keki (Pancake):eşimin canı pasta isteyince bende kısıtlı zamanda neler yapabilirim derken tava keki olarak geçen bu pankekleri yaptım. hatta bu ölçüden 8 pankek çıkıyor ben 2 tanesini pasta yaptım. kalan karışımı buzdolabına kaldırdım ertesi günü kahvaltıdada yaptım. mmmm nefis oluyor denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı un
1/2 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı dolusu kabartma tozu
1 tutam tuz

kreması için:
250 ml Süt
1 Çay Bardağı Toz Şeker
yarım Çay Bardağı Un
1 Tatlı Kaşığı Nişasta
1 Paket Vanilya
1 Yumurta Sarısı

çikolata sosu için:
yarım paket dr oetker çikolata sosu
1 su bardağı süt

Hazırlanışı:
Öncelikle yumurtaların sarısını ve akını ayırdım. Yumurtanın sarısı ile süt, un ve kabartma tozunu hamur olana kadar karıştırdım.
Ardından yumurta akını ve tuzu mikserle iyice köpürene kadar çırpın. Sadece köpük kalsın. Yumurta akını hamura ilave edip tekrar karıştırın. Ardından yapışmayan "krep tavasına" (yağ koymadan) birer kepçe dökün. Krep kadar büyük değil de daha ufak yapın.
Orta ateşte altı piştikten sonra tersini çevirip o tarafını da kızarttıktan sonra servis tabağıma dizin.

iç kremanın yapılışı:
Vanilya hariç tüm malzemeleri karıştırın ve orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca altını kapatın ve vanilyayı ekleyin. Sürekli karıştırarak yada mikser ile çırparak soğutun.

çikolata sosu hazırlayın fazla ılıtmayın sıcağa yakın olsun.

Artık üstüne ne isterseniz koyup yiyebilirsiniz ben krema yaptım ve sandviç gibi sürüp ikiye katladım ve üstüne çikolata sosu döktüm. mükemmel pratik ve lezzetli bir pastacık çıktı ortaya.

ama siz isterseniz üstüne
( kahvaltılarda sade olarak yapın çok nefis oluyor ama 5 çayında pasta şeklini deneyebilirsiniz);
- tarçınlı elma püresi
- dilimlenmiş muz
- nutella
- reçel
- beyaz peynir
- bal vs.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder